måndag 28 maj 2007

Kom änglar

Vad har livet för mening? Varför går jag omkring och suktar efter saker och ting som inte kommer spela någon roll om 10 år? Varför går jag och oroar mig för vad olika människor tycker om mig, eller vad jag har på mig? Varför bryr jag mig om vad jag äter, varför vill jag inte vara tjock? Ingen kommer att minnas om 10 år. Det kommer inte spela någon som helst roll.
Jag kan tänka så ibland, det har blivit oftare nu på senare tid, och jag kan verkligen inte hitta någon mening med livet. Och det skrämmer mig som fasen.
Jag & Julia låg och pratade i två timmar i natt, om allt. Om att jag inte trivs i min egen hemstad längre, visst, det finns dom som säger så, rätt så många, men jag vantrivs verkligen, jag kan knappt andas här. Jag känner mig totalt instängd och isolerad, trots att jag har många vänner här så längtar jag bort varje minut, varje sekund.

Jag satt och läste gamla dikter förut, vissa är 4 år gamla. & jag upptäckte att mina känslor som jag hade då är rätt så lika dom som jag har nu, och att jag kunde formulera mig sjukt bra då. Jag har översatt några dikter till engelska nu, så att jag ska lämna in dom till Ted imorgon.

Om jag bara kunde sluta bry mig.
Det är alldeles för mycket känslor i dina ord, älskling.

3 kommentarer:

Unknown sa...

du kanske saknar för saknadens skull...? du kanske saknar någon som betyder något för dig och visa verse. Hoppas du haft en bra vecka, tjipp =)

Qaxig sa...

amanda du har ju mig här!?! det kan ju inte va så hemskt att behöva umgås med mig ;) hehe.. vi ses imorron! :):):)

Johnny sa...

Varför bry sig om vad idioter tycker o tänker om tio år? Lev för stunden istället. Försök iaf, bry dig om det som betyder nått för dig JustNu! Inte om vad som betyder nått om 10 år, för då är det nått annat!

Vet att det låter fattigt och uttjatat att säga "Jag finns här" och så vidare, men vill du pratat om det, precis som du gjorde med julia så lyssnar jag gärna, och delar en tanke eller två. =)

Vi ses i morgon (Tisdag) *kram*