söndag 19 augusti 2007

Solen i ögonen

Ligger i sängen. Imorgon är det skola. Jag vill inte, vill verkligen inte, ingen förstår ångesten. Jag vill bara vara hos min älskling igen, i hans varma famn. Slippa oroa sig för något alls. Allt är så bekymmerslöst när jag är med honom. Då finns det bara vi. &kärleken bara lyser om oss.
Det är jag & Lasse ikväll. Det är mer än ett år sen jag såg honom i brunnsparken nu, det var en förtrollad kväll, en helt underbar kväll vill jag lova :)
Men nu är det inte lika förtrollat längre, nu är allt ångestladdat och spänt. Min syster börjar på Rudbeck imorgon, min lillasyster börjar gymnasiet, det är sjukt. Och hon har världens ångest. Stackarn. Men jag försöker intala mig själv om att det inte är mycket kvar för mig nu, två terminer, som nyss var sex, sen drar jag, tänker inte stanna kvar här en sekund längre än nödvändigt. Aldrig i livet. Jag hatar örebro, vill bara komma bort. Fly hem till min älskling. Men först måste jag klara av skolan.

Stackars hon som har det bra

Inga kommentarer: